1. Definities
In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder:
1.1 Kattenzorghotel:
Het kattenzorghotel Dikketje Dap dan wel de aan het kattenzorghotel verbonden medewerkers, zowel gezamenlijk als ieder afzonderlijk, die door de directie gemachtigd zijn een opdracht te aanvaarden;
1.2 Eigenaar:
De natuurlijke- of rechtspersoon die aan het kattenzorghotel de opdracht heeft verstrekt tot het verzorgen van één of meerdere gastdieren gedurende een bepaalde overeengekomen periode;
1.3 Gastdier:
Het huisdier van de eigenaar waarvoor de reservering wordt/is gesloten;
1.4 Opdracht:
De overeenkomst tussen het kattenzorghotel en de eigenaar, waarbij het kattenzorghotel zich verplicht het gastdier gedurende een bepaalde periode te huisvesten en te verzorgen tegen een door de eigenaar te betalen zorghotelprijs voor het aantal dagen dat het gastdier in het zorghotel verblijft. De eigenaar geeft met behulp van het reserveringsformulier de opdracht aan het kattenzorghotel en gaat mondeling/ via mail akkoord.
1.5 Zorghotelprijs:
De financiële vergoeding, die het kattenzorghotel voor de uitvoering van de totale opdracht van de eigenaar ontvangt. In deze zorghotelprijs zijn inbegrepen de kosten van verzorging, het geven van medicatie en huisvesting van het gastdier, de administratiekosten en de verschuldigde BTW. De vergoeding wordt gerekend per overnachting. De kosten, zoals genoemd in punt 1.6, zijn niet inbegrepen in de zorghotelprijs. Voeding en medicijnen zijn niet inbegrepen in de zorghotelprijs en dienen door de eigenaar zelf te worden meegenomen. Weekend toeslag geldt voor vrijdagnacht tot en met zondagnacht.
1.6 Kosten:
Alle door het kattenzorghotel te maken/gemaakte kosten, behoudens de zorghotelprijs, verband houdende met de uitvoering van de opdracht, daaronder begrepen: voeding, dierenartskosten, medicijnkosten, kosten voor te nemen bloed, urine- of ontlastingsmonster door het kattenzorghotel, kosten gemaakt voor een dierenartsconsult door het kattenzorghotel t.b.v. het gastdier, speciale voeding, andere kosten van derden etc.
1.7 Contactpersoon:
Een contactpersoon is een door de eigenaar gekozen persoon of de eigenaar zelf (en op het reserveringsformulier ingevuld), die in bijzondere gevallen aangewezen is om (medische) beslissingen te nemen indien nodig, het gastdier kan komen ophalen en het huisvesten, voeden, naar de eigen dierenarts vervoeren en verzorgen van het gastdier kan overnemen van het kattenzorghotel. Het is verplicht om een contactpersoon in te vullen. Als deze persoon niet bereikbaar is voor overleg heeft het kattenzorghotel het recht het dier eventuele noodzakelijke medische hulp te bieden. De kosten hiervan zijn voor de eigenaar.
2. Toepasselijkheid
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle opdrachten welke door het kattenzorghotel worden aangegaan, tenzij voorafgaande aan de totstandkoming van een opdracht schriftelijk anders is overeengekomen.
3. Opdracht
3.1 Een opdracht komt tot stand nadat de eigenaar en het kattenzorghotel via mail akkoord gaan. Op de website wordt het reserveringsformulier ingevuld, waarop het kattenzorghotel een intakeformulier naar de eigenaar mailt als de beoogde periode beschikbaar is. De reservering is definitief wanneer het intakeformulier en de betaling van de reserveringssom, welke 100% van de totale hotelprijs bedraagt, binnen 14 dagen na verzending van het intakeformulier binnen zijn bij het kattenzorghotel. Waarbij de eigenaar akkoord is gegaan met de Algemene Voorwaarden die ook op de website staan vermeld. De reserveringssom dient te worden overgemaakt naar het op het intakeformulierformulier vermelde banknummer. De dag van ontvangst door eigenaar van het intakeformulierformulier geldt hierbij als eerste dag. Indien de reserveringssom niet binnen 2 weken wordt voldaan vervalt het recht op de opdracht en zal 14,70 euro administratiekosten in rekening worden gebracht.
3.2 Iedere opdracht aan het kattenzorghotel wordt geacht te zijn verleend onder de voorwaarde dat de eigenaar ermee instemt dat het kattenzorghotel de opdracht onder haar verantwoordelijkheid laat uitvoeren, en zo nodig door derden in opdracht van het kattenzorghotel.
3.3 Het kattenzorghotel hanteert een minimumverblijf van 3 nachten.
4. Annuleren
4.1 Als u annuleert voor 30 dagen voor de aanvangsdatum krijgt u 100% van uw betaalde kosten terug, minus 14,70 euro administratie kosten.
4.2 Indien u annuleert binnen 30 dagen voor de overeengekomen aanvangsdatum van de reservering voor het gastdier, ongeacht de reden, blijft de totale hotelprijs voor de gereserveerde periode verschuldigd. Deze voorwaarde vervalt alleen bij overlijden van het dier.
Wij geven in deze periode van 30 dagen voor aanvang 1 maal de optie om kosteloos om te boeken naar een andere periode. Voorwaarde is dat deze periode valt binnen 1 jaar (vanaf de geannuleerde aanvangsdatum). Meerkosten door jaarlijkse verhoging van de tarieven en meer dagen die geboekt worden, worden gerekend. Als de periode korter is geven wij geen geld terug. Als er niet wordt omgeboekt binnen 1 jaar, vervalt deze optie. Bij nogmaals omboeken buiten de 1e kosteloze optie brengen wij 12,50 e administratiekosten in rekening.
4.3 U bent 12,50 administratiekosten verschuldigd als u; akkoord bent gegaan met de reservering, ook als deze is verwerkt maar nog niet is betaald en u toch afzegt. Als u voor 30 dagen voor aanvangsdatum afzegt waarbij u 100% van de kosten terugkrijgt.
4.4 Indien het gastdier later wordt opgehaald dan de afgesproken reserveringsperiode, zoals vermeld op het reserveringsformulier, is de eigenaar de hotelprijs per dag voor het extra aantal dagen dat het gastdier in het hotel verblijft aan het kattenzorghotel verschuldigd.
4.5 In geval van niet tijdige betaling door een eigenaar is het hotel gemachtigd alle gerechtelijke en buitengerechtelijke incassokosten aan de eigenaar in rekening te brengen.
5. Rechten en plichten van het kattenzorghotel
5.1 Het kattenzorghotel verplicht zich om op basis van de gesloten opdracht gedurende de overeengekomen periode de overeengekomen diensten te verlenen. Voor uitzonderingen hierop zie punt 7.
5.2 Het kattenzorghotel verplicht zich tot het zorgvuldig huisvesten, voeden en verzorgen van het gastdier, dat bij haar verblijft.
5.3 Het kattenzorghotel zal zoveel mogelijk rekening houden met de individuele wensen van de eigenaar ten aanzien van de huisvesting en verzorging van het gastdier.
5.4 Het kattenzorghotel is gerechtigd de toegang tot het kattenzorghotel te weigeren aan het gastdier indien het gastdier niet beschikt over de door het kattenzorghotel verplicht gestelde inentingen of aanvullende bepalingen. (Zie punt 7).
5.5 Indien de eigenaar het gastdier niet binnen 3 dagen na beëindiging van de opdracht bij het kattenzorghotel ophaalt, zal de hotelhouder de eigenaar sommeren om het gastdier op te halen binnen 24 uur.
In geval de eigenaar dit niet doet, heeft het kattenzorghotel het recht het dier naar een asiel te brengen. De eigenaar blijft daarbij steeds gehouden om de volledige hotelprijs te betalen vermeerderd met de eventuele asiel- of andere bijkomende kosten.
5.6 Het kattenzorghotel zal bij teruggave van het gastdier aan de eigenaar melding maken van bijzonderheden (zoals het behandelen of vermoeden van ziekten en/of aandoeningen) van het gastdier tijdens het verblijf.
5.7 Als een dier zich niet laat behandelen, bijvoorbeeld insuline prikken of medicatie geven heeft het kattenzorghotel het recht de eigenaar te vragen de kat op te halen in het belang van het dier.
5.8 Het kattenzorghotel kent geen 24 uur zorg. In het weekend en doordeweeks zullen de gastdieren 2 maal daags worden gevoerd en verzorgd door een medewerker.
6. Rechten en plichten van de eigenaar
6.1 De eigenaar is verplicht bij aanvang van het verblijf van het gastdier alle gegevens over het gastdier (medische achtergrond, gedrag, gewoontes etc.) aan het kattenzorghotel schriftelijk te (ver)melden op het reserveringsformulier, welke noodzakelijk zijn voor een goede en verantwoorde huisvesting en verzorging van het gastdier in het kattenzorghotel. Bij niet nakomen van deze verplichting kan de eigenaar door het kattenzorghotel in gebreke worden gesteld.
6.2 De eigenaar is aansprakelijk ten opzichte van het kattenzorghotel voor schade, die ondervonden wordt ten gevolge van het niet (ver)melden, dan wel het geven van onjuiste of onvolledige gegevens en/of documenten met betrekking tot het gastdier en als het gastdier schade toebrengt aan het hotel.
6.3 De eigenaar is verplicht bij het brengen van het gastdier het inentingspaspoort/ bewijs af te geven aan het kattenzorghotel.
6.4 De eigenaar is verplicht om een contactpersoon, zoals omschreven in punt 1.7, in te vullen op het reserveringsformulier.
6.5 In het geval dat een kat zo veel stress ondervindt van zijn verblijf waardoor zijn gezondheid in het geding komt (bv. door niet eten of automutilatie of het niet kunnen geven van medicatie door de medewerker) zal het kattenzorghotel contact opnemen met de contactpersoon voor overleg en in het uiterste geval adviseren de kat op te (laten) halen. Het welzijn van de kat zal hierbij de eerste prioriteit hebben. De hotelkosten voor de volledige reserveringsduur blijven ongewijzigd. Bij vermoeden dat dit kan gebeuren adviseren wij de kat alvast voor een proefperiode te brengen.
Wanneer er geen of geen juiste contactpersoon wordt ingevuld zal de eigenaar de kosten dragen van de eventuele benodigde behandelingen van het gastdier.
7. Verplichte vaccinaties/ziekten en aanvullende bepalingen
7.1 Bij opname in het kattenzorghotel dient de eigenaar het bewijs van inenting tegen katten- en niesziekte inclusief de Bordetella vaccinatie middels neusdruppel evenals het bewijs van iedere andere wettelijk voorgeschreven aanvullend vereiste inenting, uiterlijk bij aanvang van het verblijf af te geven.
7.2 Het gastdier moet ingeënt zijn tegen kattenziekte, niesziekte en Bordatella volgens schema waarbij de inenting tegen kattenziekte niet ouder mag zijn dan drie jaar en niet jonger zijn dan 10 dagen bij aanvang van de reserveringsperiode.
De inenting tegen niesziekte (inclusief Bordatella) mag niet ouder zijn dan één jaar en niet jonger zijn dan 10 dagen bij aanvang van de reserveringsperiode.
7.3 Het gastdier dient recent te zijn behandeld tegen vlooien en ontwormd met een deugdelijk middel. Bij aantreffen van wormen/vlooien of andere parasieten mag kattenzorghotel de kat behandelen. De kosten komen voor de eigenaar.
8. Aansprakelijkheid
8.1 Het kattenzorghotel is ten opzichte van de klant niet aansprakelijk voor schade en/of kosten ten gevolge van ziekte, verwonding, vermissing of overlijden van het gastdier, met uitzondering van gevallen waarin sprake zou zijn van opzet of grove schuld aan de zijde van het kattenzorghotel.
8.2 De klant is verplicht bij aanvang van het verblijf van het gastdier alle gegevens en bescheiden aan het kattenzorghotel te (ver)melden, welke noodzakelijk zijn voor een goede en verantwoorde huisvesting en verzorging van het gastdier. De klant is aansprakelijk jegens het kattenzorghotel voor schade, die ondervonden wordt ten gevolge van het niet (ver)melden, dan wel het geven van onjuiste gegevens en documenten met betrekking tot het gastdier.